5 års produktgaranti
Garantiens omfang:
- Vinduets funksjon
- Materialets stabilitet
- Holdbarheten på beslag og tettelister
- Ellers iht. kjøpsloven
Følgende må overholdes for at garantien skal gjelde:
- Feil og mangler som er synlige ved levering må reklameres i henhold til kjøpsloven.
- Produkter som leveres ubehandlede må behandles ut- og innvendig snarest etter levering, helst før montering.
- Utvendig overflatebehandlig må foretas med fargepigmenter beis, helst en dekkende behandling (aldri klar beis).
- Produktene må kontrolleres ved mottak, samt lagres tørt slikt at de ikke utsettes for fuktighet, støv og skitt.
- Overflatebehandlingen må kontrolleres årlig og utbedres umiddelbart om nødvendig.
- Produktene må gis normalt godt vedlikehold.
- Alle beslag må kontrolleres regelmessig og smøres ved behov.
Garantien dekker ikke:
- Direkte utskiftningskostnader
- Skader grunnet brudd på malingsfilm og/ eller brudd på fuktsperre, som følge av evt. ettermonteringer.
- Produkter med mørk farge, stor varmeabsorpsjonsevne medfører fare for sprekkdannelser i treverk samt bleking av UV lys.
- Utgifter til evt. stillas, kraner o.l. når erstatningsprodukt ikke kan fremskaffes via normal adkomstvei.
- Eventuelle etterarbeider slik som snekker-, maler-, pusse- eller dekorasjonsarbeider.
- Utgifter til egne installasjoner.
- Overflatebehandling fra fabrikk omfattes ikke av garantien
Reklamasjoner og transportskader:
- Alle reklamasjoner må skje skriftlig til vår adresse der varen er levert fra. Vårt ordrenr., forbrukers navn, adresse og telefonnr. må oppgis.
- Garantien gjelder fra fakturadato.
- Det er kjøpers ansvar å kontrollere om varene er utsatt for transportskade.
- Dersom det er skade skal kjøper forlange at skademelding skrives ut før varene utkvitteres.
Informasjon om reklamasjonsbestemmelser vedrørende glass finner dere her >>